Weekendje weg ! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sylvia Andringa - WaarBenJij.nu Weekendje weg ! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sylvia Andringa - WaarBenJij.nu

Weekendje weg !

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

14 Maart 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allemaal !!!

Net thuis gekomen van een heerlijk weekendje weg. Kaatje, Tom en Storm bleven in Raglan en ik ging erop uit met Ans, Maaike en Arthur. We vertrokken ’s morgens vroeg naar Hamilton waar Maaike en Arthur een auto hadden gehuurd. Ja, en toen dus overstappen van Jack naar de nieuwe kar. Als dat er maar allemaal in past, bagage voor 4 personen en twee surfboards. Maar gelukkig de laaghangende witte scheurbak was groot genoeg voor ons. En zeker erg gezellig, luisterend naar de Top 2000 driving through New Zealand. Zo nu op weg naar Lake Taupo wat is ontstaan door een vulkaanuitbarsting. Een prachtig mooi meer te midden van het noordelijke eiland van New Zealand. Aangekomen in Taupo reden we naar de Waikato River waar de Huka falls te zien zijn. Zo mooi en helder water dat je bijna niet kan geloven dat het echt is. Arthur zei al: Ja en als we straks weg zijn doen ze de kraan uit. Het einde van de dag naderde dus op zoek naar een slaapplekkie. Het plan was dat Ans en ik een Hostel zouden overnachten en Maaike en Arthur sliepen in de auto. Eerst nog bij licht de slaapplek voor Maaike en Arthur bepalen. Oeps…… we wisten niet dat de auto zo leag bei de grun wier. We zaten vast! We konden niet voor- of achteruit. Even wat kilootjes eruit, en gelukkig hoor we konden onze weg weer vervolgen. De eerste backpacker hostel was niet echt een succes. Tussen gillende 18-jarigen was niet meer echt iets voor ons. Okay we voelen ons jong, maar zo jong? Dus maar op zoek naar een leuk klein gezellig hosteltje en die hadden we gelukkig snel gevonden. Heerlijk gegeten en lekker wijntje gedronken. Maar het was daar behoorlijk koud. Sjalom, sokken aan, kacheltje, het was inderdaad een wat kouder weekend dan wat we gewend waren, zeker voor de australie-gangers was het een behoorlijke overgang. Ze geloofden me natuurlijk niet wanneer ik hun vertelde dat voor hun komst we nog niet zoveel regen hadden gezien en we iedere morgen in de zon van onze breakfast konden genieten. Om 7 uur ging ons wekkertje en na het ontbijt brachten we een bezoek aan de Craters of the Moon. Heel mysterieus wanneer je langs de stomende kraters en kokende modderpoelen loopt. De grond is er gewoon warm. Ja een gat in de grond en zo kon je net als de Maoris je maaltijd bereiden. De volgende bezienswaardigheid was Rotorua, het dorp waar een eigenaardige geur van rotte eieren hangt. Mmmmmm niet echt lekker, maar je went eraan als je er een tijdje bent. De geisers waren een prachtig gezicht. Het duurde zo’n anderhalf uur voordat ie zich liet, maar vervolgens zie je wel een geiser die zo’n 30 meter hoog is. De zondag zijn we naar het plaatsje Mount Maunganui gereden. Een mooie plaats aan de oostkust. Hier troffen we elkaar weer. Ans en ik werden opgehaald door vader en moeder de Haan en Maaike en Arthur zijn nu op ontdekkingstocht in de rest van het noordelijke eiland. Nou tot zover mijn weekendavontuur!

Helaas hebben de sollicitaties in Hamilton geen succesvol resultaat opgeleverd. Maarrrrr het hotel hier in Raglan heeft een baan voor ons! Kaatje is gister al begonnen als waitress en over twee weken kan ik daar ook aan de slag. Tom is de afgelopen week vaak gebeld voor invalwerk hier op de school in Raglan, dus we hoeven gelukkig geen droog brood met water meer te eten.

Liefs Syllie

• 28 Mei 2006 - 10:57

@:

roel en chan 14 Mar 2006 17:31 uur

Hey cool allemaal zeg! en ook werk, gelukkig maar. Gaaf om alles weer een keertje te zien, we krijgen er heimwee van...Hier is het ook nog steeds super koud, niet normaal meer, de zomer laat nog even op zich wachten. Groetjes aan iedereen! liefs roel en chan

alin 14 Mar 2006 22:05 uur

toffe foto's. syllie, wat zie je er strak uit...drink je wel genoeg wijn? grapske.
    heb je gemaild en pakje volgt. liefs.

simon 16 Mar 2006 18:07 uur

geweldig hoe jullie daar rond trekken byna filmsterren \\ bruine koppen opgetut en rydende in grote bolide \\\\ maar ik gun jullie dit wel ben zelf net weer terug van een wintersport vakantie elke dag bakken vol sneeuww geen zon . de heen reis 8 uren vertraging totaal 24 uur onderweggeweesd byna zolang als myn reis naar austr en n seeland in december .tot slot een hele fyne trip het moet nu goed komen de fam is byna compleet nu dat moederoverste ook is geariveerd groetjes \\spa \\

woma 17 Mar 2006 13:17 uur

Een reuze leuke reis, lijkt me. Wacht in spanning hoe het verder gaat. Groetjes uit Wassenaar voor iedereen.ALL THE BEST.

Gea 19 Mar 2006 13:04 uur

Hé Syl,
    Ziet er weer fantastisch uit. Bedankt voor je lieve telefoontje deze week!
    X Gea

jesca 19 Mar 2006 13:46 uur

Leuk om al jullie belevenissen te lezen! We zijn blij dat alles goed met je gaat syl! Je ziet er goed uit en wij maar kou lijden hier in ons kikkerlandje.. Bij ons alles oke! Roos groeit als kool en is een ontzettend lief meisje (natuurlijk) Ik mail gauw eens een foto.
    dikke kus van Doeke, Jesca,Vera en Roos

ps fijn dat je nu ook werk hebt, succes!

folkert 19 Mar 2006 20:44 uur

Succes met je nwe baan. Geniet volop van je berichten.

Sylvia

Mijn reis is begonnen op 10 januari 2006. Op naar Amerika! Karen, Tom, Storm en ik vlogen naar San Fransisco en hebben een prachtige autotrip gemaakt vanaf San Fransisco via Las Vegas naar Los Angeles. Eind januari vlogen we vanuit LA naar Auckland, New Zealand, waarna we in februari verhuist zijn naar Raglan. Vervolgens ben ik op 19 mei verhuist naar Upper Hutt, vlakbij Wellington en heb de Haantje verlaten. Ik werk bij "Bakery Buttercup" in Upper Hutt, waar we echt heerlijke taartjes verkopen.